Startsidan

Om den ruskiga mördaren Tobak

När du använder tobak är det inte bara dåligt för dig själv och luktar illa för dom i din omgivning, det vet alla redan så jag tänkte ta upp fallet ur andra synvinklar. Du stödjer också tobaksindustrin och bidrar till en förstörd natur. För varje paket/dosa du köper tjänar någon, som absolut inte röker/snusar eftersom det är så fruktansvärt idiotiskt, på det och kan utöka sina odlingar. Visst, det är många som får jobb av det i många fattiga länder men dom blir också sjuka av det.

     image64           image65

Men okej, du snusar ju bara när det är fest. Vi kan låtsas att hela jordens befolkning snusar en snus i månaden. Inte en snusdosa, utan en liten pyttesnus. Det skulle innebära sex miljarder snusar i månaden. Jag räknar med sex miljarder människor även om det var 1999 och har ökat en del sedan dess. 6 000 000 000 delat på 30 dagar blir 200 000 000 snusar per dag. 200 miljoner snusar VARJE DAG! Vilken natur ska hinna ta bort dom på en dag innan det kommer nya? Och tänk på dom stackare som snusar en hel dosa per dag. Visst, du tänker säkert att jag överdriver. Men du bidrar fortfarande till det jag har räknat upp, hur lite du än snusar.

Igår läste jag ett citat från boken "Äntligen ickerökare" av  Allen Carr (han rökte cirka 100 cigaretter om dagen).  " Du röker inte för att det smakar bra, enda anledningen till att du säger att det smakar bra är för att du inte vill tro att du är så dum att du är beroende av någonting som smakar och luktar så illa ".

Tänk på det ÄCKEL!

Kommentarer
Av: Kenza

svar: yes, titta kategorin "bilder på mig";P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback