Startsidan

Varmt som tusan utan sol

Idag var jag på stan och träffade Anna, Elin, Alex och kompisar. Det var jättetrevligt vill jag lova. Elin hade dock körlektion en timma mitt i så jag var tvungen att underhålla Alex. Han ville införskaffa en billig dricka så vi vandrade till Ica Gourmet. När vi kom till kassan sa han att han skulle sköta snacket, för er som inte vet kommer han från Tyskland. Han sa "hej" till kassören och lämnade nöjt fram sin 50lapp. Medan han stoppade ner växelpengarna i plånboken frågade kassören om han ville ha kvittot men det hörde/förstod han inte. "Nej" sa jag, tog drickan och drog med mig Alex. Då vänder Alex på huvudet och säger nöjt "hej då!" till en rätt så förvirrad kassör. Det var roligt.

Vi såg också på volleyboll eftersom det inte går att missa om man är i stan just nu. Jag tog några kort och eftersom Elin tyckte att en grabb var så snygg så lägger jag in kortet på honom och några till.

Jag upptäckte att Annas vän är målvakt i ett innebandylag i samma division som jag spelar i. Det kan bli skoj att se henne förlora sen. Man kan ju alltid hoppas.

Snart är det dags att äta middag för sen har jag innebandyträning igen. Hoppas bara att mina knän mår bra även efter denna träning. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback