Startsidan

Dagens bravader

Oj vilken dag. Vi började med att åka till Degernäs för att hämta hästfinkan. Eftersom traktorn stod jättenära var det lite lurigt men det gick rätt bra. Sen for vi hem till Susanne och lastade in allt i finkan. Urax skällde i trapphuset och en gubbe tittade argt ut genom fönstret. Eftersom dom bor på typ tredje våningen var det rätt jobbigt eftersom vi var tvugna att gå massa gånger. När vi äntligen var klara åkte vi iväg till återvinningsstationen på Gimonäs och lämnade allt. Fast en sur gubbe som jobbade där gick igenom allt jättenoga och hittade sopor i två sopsäckar. Det var ju lite jobbigt så då var vi tvugna att lämna dom i en container vid Susanne. Fast innan vi gjorde det gick vi in på Maxi och köpte lite lunch och sen till Degernäs och åt och lämnade finkan. Så, det var allt.

Nu ska jag tvätta av mig värsta skiten och klä på mig lite vanligare kläder än mjukiskläder eftersom jag ska till skolan. Men nu måste jag springa upp till garaget och hämta ett kort så jag får stå gratis. Annars måste jag betala elva kronor och det vill jag inte, även om det är mycket mycket närmare. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback