Startsidan

Hehe

Goddagens! Jag kan meddela att det är en rekordbesökardag idag. Jag kanske ska börja med lite svenskaundervisning (ett ord) för jag vet att det finns många bloggare där ute som särskriver hela tiden. Om ni inte har förstått det än så stör jag mig på det. Ganska mycket faktiskt. Visst, vissa har kanske dyslexi och jag menar då är det ju en sak. Men om man är en helt vanlig människa som jag så ska man veta när ord ska sitta ihop och inte. Här kommer lite roliga exempel. Läs, skratta och lär er! Nu ska jag på träning snart. Hej då!

KYCKLING LEVER - "..han lever, han lever, hurra hurra"
BAD SHORTS - inte är de bra inte...
HUGG ORM - Effektivare än att slå den?
SKUM TOMTE - tar klapparna själv.
RÖK FRITT - bolma på bara!

SLÄNG GUNGAN - den är nog trasig.
SJÖ NÄRA TOMT - inte sjönära då?
KASSA SKÅP - inget att förvara något värdefullt i.
HAND TVÄTTAS - före maten.
NACKA NAPRAPATERNA - ta livet av dem!

SNOR KRÅKA - stjäl en fågel.
ETT STYCK MORD - vill ni beställa något mer?
SKYGG LAPP - skraj same?
HÅLL PLATSEN - så ingen annan tar den.
SJUK GYMNAST - kan behöva en sjukgymnast.

MORGON ROCKAR - kväll suger?
BARN UNDER KLÄDER - rädda dem innan de kvävs!
SUPER UNDER STÄLL - dricker alkohol medan han sladdar?
ETT TRUMPET SOLO - tutar lite motvilligt?
SNODD MAPP - Åhléns kränger hett kontorsmateriel för 19:90

"Är du djur och naturintresserad?" - är inte de flesta djur naturintresserade?
"Skivad kalv lever med kul potatis" - kan skivade kalvar och potatisar vara sambos?
"Extra knäck till jul" - lite julgodis är aldrig fel.
"Svensk general agent för Kinaföretag" - militär med rätt att döda...
"Inte rädd för att visa fram fötterna" - hoppas bara att han tvättade dem innan.


Kommentarer
Av: Natta

haha fashion santa var ett nytt ord för mig :D ;)
vinnaren av sista julklappen är presenterad :D

Av: Carro

Det är bra, ner med särskrivningarna! Men eftersom vi ändå är inne på pekpinnar, så ber jag att få meddela att det heter "svenskundervisning", likadant "svensklärare" och inget a :P

2007-12-19 @ 23:14:18
URL: http://carra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback