Startsidan

Ehh, det är ju inte bara ost...

Idag var jag på universitetet och kikade runt. Jag trodde att det skulle vara oerhört jättetråkigt men det började faktiskt riktigt bra. Han Mr Lybeck var en riktigt rolig prick och nu har jag lärt mig att svenskan har nio ordklasser. Hur som helst blev jag lite mer inspirerad på att plugga på universitet. Får väl se hur länge det håller i sig. Jag tog i alla fall massvis med papper så att jag kan läsa hur man ska göra för att bli tolk som förövrigt är min stora dröm. Pappa undrade om jag ska tolka människor efter skotern men det var ju inte riktigt det jag menade.
När det var dags för lunch träffade vi kanske den mest sega och korkade människan. Vi frågade vad det fanns för mackor och när hon äntligen hade fått ur sig kanske tre av sorterna blev jag less och frågade om det fanns nån med bara ost. "Ehh, det är ju inte bara ost..." sa hon jätteosäkert. Nejmen antagligen får det ju vara sallad på den för det var det ju på alla. Pucko!
Nu ska jag göra läxa, jag är till och med peppad. Snälla nån, vad har hänt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback