Startsidan

Husbygge

Nu alldeles snart ska vi fara till det årliga julpysslet. Fast som jag nämde innan så ska vi alltså inte julpyssla. Förr i tiden gjorde vi julkort och dekorerade ljus och sånt pyssel den här dagen men det har vi slutat med. Kanske för att vi har växt upp och inte tycker att det är så roligt längre eller för att vi inte har nån användning av det vi gör för att det blir så fult. Jag gissar på det sista.

Nyss skickade vi iväg salamibeställningen. 170 korvar fick vi iväg tillsammans och det var kalasbra eftersom gränsen var på 150. Duktigasara som sålde 40 korvar själv får två stycken salamisar gratis och vi som tog hand om det får och två stycken. Det avr ju skoj för oss för nu slapp vi köpa dom där två vi ville ha.

Vi har alltid limmat ihop vårat pepparkakshus med limpistol eftersom det är mycket enklare och man ändå inte vill äta upp det sen. Jo godisarna vill man såklart käka upp men det kan man ju göra ändå. Jag förstår inte varför så många tycker vi är konstiga, det är ju kalassmart! Fast i år ska vi göra som vanliga familjer och limma med socker. Här nere är det en bild när Camillas mamma och lite Camilla håller på att limma. Hej då!

image239

Kommentarer
Av: Ekke

åh :D kan inte jag få lite korv då? :)

fan vad snyggt hus då, hur gör hon fönstrerna?

2007-11-25 @ 16:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback