Startsidan

Tyskatal

Jag förstår inte hur jag kan vara så trött! Inatt sov jag i massa timmar igen men det märks inte. I och för sig blev jag väckt av Erics sms men det är väl sånt man får ta. Nu ska jag i alla fall skutta upp och klä på mig och sen gå ut med Urax. Det är fint väder idag så jag tar nog med mig kameran. Sen ska jag sätta mig höär och studera. Jag skulle vilja bli klar med tyskan idag men jag tycker den är lite lurig. Fast jag kan ju börja med övningarna i boken och sen skriva talet. Jag ska skriva om kulturella skillnader här och i England där jag var på språkresa men det är lite svårt eftersom det inte var så mycket. Men jag får väl helt enkelt hitta på. Vi ska prata i "några minuter bara". Vadå bara? Det är inte nåt man bara kan slänga ihop. Jag tycker det är pinsamt att stå och prata på tyska och ha massa fel i gramatiska former och sånt. Men jag får väl göra så bra jag kan. Ja, smart där. Det kan jag ju göra. Men ja, hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback