Startsidan

Smarta jag

Jag blev så glad för några timmar sedan. Jag fattade äntligen hur man gör feminina och maskulina grejer på arabiskan. Det var jättelätt faktiskt, nästan simpelt. Jag kan ju inte ha tittat ordentligt. När jag vips fattade det gick jag raskt vidare till att lära mig lite annat men då gick det inte lika bra längre eftersom jag inte vet vad skillnaden på nominativ och ackusativ/genetiv. Nåt dualis var det också. Det säger mig ingenting vilket gör det rätt så svårt att lära sig det på arabiska. Men är det någon som vet skillnaden så får ni gärna höra av er.

Plötsligt känns inte tentan lika äckligt skrämmande längre. Dessutom var det en som skickade en länk till ett ställe där man kan träna på arabiska glosor. Den är bra tycker jag för jag kan inte lära mig genom att bara sitta och titta på dom. Så nu är jag glad.

Nu ska jag äta en mandarin/clementin/satsumas. Hej då!

Kommentarer
Av: eric

du kmr klara sa ju det ;P

2007-10-14 @ 16:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback