Startsidan

Spännande samtal

Jag blev ganska så rädd för för inte så länge sedan ringde en kvinna från nåt Stockholmsnummer och då lät det såhär ungefär.

Jag (Jätteglad för det kunde ju ha varit nån som vill ge mig jobb) - Hej det är Nina!
Kvinnan - Hej jag heter och ringer från SATS.
J - Hej.
K - Du var här och tränade i förrgår?!
J - Ja.
K - Har du träningsvärk?
J - Nej inte så farligt.
K - Okej, jag tänkte höra om du har planer på att komma hit igen (eller nåt jag minns inte).
J - Nej alltså jag spelar fotboll och innebandy så jag tror det räcker.
K - Jaså, i vilket lag spelar du fotboll?
J - Tegs SK.
K - Ehm....vah?
J - Alltså jag bor Umeå.
K - Jahaaaa! Men då kanske det inte är så passande. Och jag vet ju inte när du kommer hit nästa gång. Det kanske inte du vet heller. Men du kan ju höra av dig om du flyttar hit eller nåt.
J - Ja det kan jag ju göra, kostar det 150 då också?
K - Hehe, det beror ju på om du bara är och provtränar eller om du binder upp dig (eller nåt jag minns inte) för då kan jag dra bort lite.
J - Okej.
K - Men ha en trevlig dag!
J - Detsamma du.
K - Hej då!
J - Hejsvejs!

Jag vet att jag alltid är så oerhört trevlig.

Pappa ringde nyss och sa att matchen är på lördag. Jag blir så glad för det innebär ju att jag kan vara med! Nu tänkte jag bara ringa Vickan och säga det till henne så att hon kan säga det till alla som kommer på tröningen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback