Startsidan

Au pair

Hej vänner!

Alltså, jag funderar på att vara au pair i Tyskland. Det måste ju vara det ultimata sätter att lära sig tyska! Jag har kommit i kontakt med en familj som verkar bra men vi får se hur det blir. Det känns ju lite taskigt att lämna stackars Eric när han äntligen har kommit hit. Men man kan inte alltid tänka på andra. Dessutom kommer jag ju hem igen. Men ja, vi får se. Det är i alla fall roligt att få och skriva mail på tyska. Bara det ger ju träning.

Nu är ju förresten Eric här och det är najs! Jag tycker så synd om hans arma moder bara. Nu ska vi snart laga middag och sånt där kul. Allt blir så mycket roligare när Eric är här!

Kommentarer
Av: Anonym

What, till Tyskland??!! Nu när du har lurat Erik till Umeå. Men att åka ut i världen å lära sig språk är väldigt nyttigt. Kan berätta att jag var också på väg en gång till Tyskland hade en bra kontakt med en familj. Dock var jag för feg å stannade hemma å pluggade i stället. Kan nog ångra det lite idag. Jag är typ sämst på tyska å ändå har jag läst det i 3 år. Not fun!

Kram från kusin

2008-08-21 @ 08:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback