Startsidan

Dagens goda gärning!

Jag och mamma var på Plantagen tidigare idag och det är en trevlig affär tycker jag. Det luktar gott från alla blommor och det är gott om plats. Dessutom är det roligt att gå och titta på krukor i alla möjliga former och färger. Jag visste inte att Plantagen fanns i Umeå men se det gör det, just bakom Willys ligger det.

Vi skulle kolla på vattenkannor för mamma hade sett förra veckan att dom hade snygga för 10 kronor. Det är ju najs tänkte vi så vi for dit. Alltså vi hade ändå ett ärende i närheten om ni undrar. Dom där vattenkannorna fanns inte kvar fast vi hade tur och hittade en som stod på en helt annan hylla och den tog jag. Den var blå. Sen när vi stod och tittade på nåt annat kom det fram en tjej och frågade vars jag hade hittat den och vi sa att det här var den sista. Hon såg nedrans ledsen ut så jag bestämde mig för att hon skulle få köpa den istället. Den var ju trots allt inte den där perfektsnygga blåfärgen som jag gillar. När jag sa det till henne och så så sa hon att det var schysst av mig. Det tycker jag med. dessutom är det roligt att göra någon glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback