Startsidan

Rullstolsgubbe som satt fast

Hej alla vänner! Idag avr det ganska roligt på jobbet för först åkte vi till ett ställe vi var på förut och där har gamlingarna flyttat in. Eftersom vi skulle bära in möbler så ställde vi upp dörren in till avdelningarna. Det är kod på den i vanliga fall alltså. Efter ett tag såg jag en gubbe i rullstol som åkte mot ytterdörren och det var ju inte så bra så jag gick dit och sa "Här får du nog inte vara!" "Varför inte det då?" frågade han helt vanligt. Jag som trodde att han var som dom andra gamlingarna, helt gaggiga och inte fattar nåt. Han sa i alla fall att han skulle ut och röka så då drog jag i snöret så att dörren öppnades sen gick jag. Efter ett tag gick jag tillbaka till dörren för att se om han klarade sig, han kanske var senil, man vet ju aldrig. Då såg jag att han hade fastnat halvvägs över tröskeln med rullstolen och dörren hade åkt igen så han satt som fast. Det var lite roligt.

Sen när det blev lunch var vi döhungriga. Vi gick till Ica som är rätt nära och handlade varsin fryst pizza. Tyvärr fanns inte min gopizza så jag tog en annan. Sen skyndade vi oss tillbaka för vi var ju hungriga. Sen när vi kommer in märker vi att ugnen inte fungerar. Dom har inte satt på nåt sånt. Då var vi tvungna att fara på Frasses och käka istället och där var det världens kö. Jobbigt va.

förresten var boxercisen igår jättejobbig och jag har världens träningsvärk idag. Nu ska jag borsta tänderna. Hej då!

Kommentarer
Av: Carro

Jag blev också chockad över att min mamma kände igen dig, men hon sa att hon helt enkelt gjorde det. Hon hade väl sett dig på något evenemang på skolan, eller kanske studenten och så hade jag väl sagt vem du var. Och detta kommer hon ihåg, Superhjärnan! Haha. Hon ska börja jobba där på Mariehem, eller Marieberg eller whatever.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback