Startsidan

Glasstest igen

Idag köpte ju jag och Eric vaniljvisp och två daim som vi krossade och hedde ner i den vispade vaniljvispen. Sen fick det stå i en plastbunke i frysen i ungefär fyra timmar innan vi testade äta det. En vaniljvisp på 2,5 dl räcker till efterrätt till kanske fyra personer. Då är portionerna lite mer än hälften så stora som det som ligger på tallriken här under. En vaniljvisp kostar cirka tio kronor och två daim får man för kanske tolv. Ungefär 20 kronor för en trevlig hemmagjord glass som man kan bjuda på. Jag tycker inte om vaniljvisp så speciellt mycket så när glassen började smälta blev det inte så gott. Är den för hård kan den dock kännas som grädden på en Schwartzwaldtårta när man just tagit ut den från frysen. Jag föredrar det senare men det vet jag nog ingen annan som gör. Jag sätter det här som ett tips istället för otips eftersom jag tycker det är en billig variant som går att variera hur mycket som helst. Man kan ju he i allt från hallon till kakao och sånt man tycker om. Mer glass åt alla!





Kommentarer
Av: Annie

Oj vad sugen jag blev på glass nu då! Mmm.

Av: Tobi

Lecker!!!

Da würd ich jetzt am liebsten gleich reinbeißen!!! :)

Gruß Tobi

2008-07-03 @ 19:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback