Startsidan

Jätte intressant!

Idag ska jag störa mig på stavfel och särskrivningar. Det brukar jag ju i och för sig göra ganska ofta men idag ska jag berätta det för er, kära läsare. Alltså, ett stavfel eller kanske en särskrivning kan ju även den bästa göra, eller okej, inte en särskrivning, men det jag är irriterad på är folk som inte har vett att i alla fall kolla igenom sina rubriker efter fel. Är det inte jättepinsamt att stava fel i rubriken som alla ser? Ett stavfel i en text kan man ju lyckas inte se men det händer nog inte så ofta i rubriken. Samma sak gäller i typ bildtexter och sånt fast sånna finns ju inte i samma utsträckning i bloggar. Är man osäker på hur ett ord stavas kan man väl kolla upp det istället för att chansa.

Ett annat ställe där det absolut inte får förekomma särskrivningar och stavfel är ju, förutom skyltar och liknande, i seriösa brev. Man kanske ska skicka ut en förfrågan om man kan få ha sin reklam på någon storbloggaren blogg eller så och då kan i alla fall inte jag ta förfrågan seriöst. Nu lät det som att det är massa folk som har velat ha reklam här men det är det inte.

Så, nu har jag stört mig färdigt. Visst var det  jätte intressant att läsa?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback