Startsidan

Midsommarfirandet med bilder

Hej alla vänner!

Nu ska jag försöka berätta om igår. Det var en rolig dag och en ganska jobbig natt. När vi kom dit försökte vi hälsa på så många som möjligt, det var drygt 80 personer där. Sen var det lunch. Det var nedrans gott så jag åt massa köttbullar och färskpotatis. Jag gillar inte sill för det smakar som aceton. Sen berättade dom som hade festen att vi var indelade i elva olika grupper. Dom olika grupperna skulle ansvara för olika saker, min grupp skulle till exempel göra sallad och potatissallad. Mammas grupp fick äran att diska. Sen var det kaffe och tårta. Sen började lekarna. Vi var i lagen och så skulle man göra så många saker som möjligt för att få poäng. Det man kunde göra var: styltor, dragkamp, kasta hästsko, kasta bollar i korg, gå långskidor (ni vet fyra stycken på samma par skidor), spika, tipspromenad, segling, simning, surfning, kanoting och eskimåsväng.

När Eric och en karl skulle kanota välte dom så Eric som var klädd i jeans och skjorta fick strosa runt i mjukiskläder resten av kvällen.

Mitt lag gick det inte så jättebra för, trots att vi, eller vi och vi, Ronja, gjorde en eskimåsväng. Sen var det dags för dans runt midsommarstången. Sen middag med grillat kött och potatissallad och goda såser. Sen började jag och Eric köra minibussen fram och tillbaka, fram och tillbaka in till stan. Vi började köra 22.30 och var klara 03.30. Men jag säger som Petter, "Pengar rullar in som det ska, det går bra nu"






Kommentarer
Av: PIMPIM

tårtan såg mumsig ut ;D

kram

Av: Natalie

Tårtan såg skitgod ut :D Fan jag blir hungrig haha

2008-06-21 @ 23:11:39
URL: http://secondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback