Startsidan

Jag blir så arg!

Ja, det blir jag! Att folk är så förbannat dåliga på svenska. Människor som levt i Sverige hela sitt liv kan ändå inte skriva en enkel text på ren svenska. Det vimmlar av särskrivningar, syftnings- och stavfel. Visst, jag kan inte heller stava alla ord och ibland skriver jag också med syftningsfel men då är det med mening eller så kollar jag upp hur ordet stavas. Jag har full förståelse om man har dyslexi, det är en sjukdom, tror jag, och det kan man inte göra något åt. Men att sitta och skriva saker som "höst fint", det går bara inte. Antingen skriver man "höstfint" eller "höst är fint". Kan inte dagens lärare döda alla elever som särskriver? Eller i alla fall lära dom det rätta. JAG BLIR SÅ ARG!

Kommentarer
Av: JESS

ja, bästa bullarna ;) haha ha en bra dag!

Av: Anonym

Håller med dig!

2008-10-27 @ 14:12:44
Av: J O N N A

Håller med dig!

2008-10-27 @ 14:13:06
URL: http://thisney.blogg.se/
Av: Jessica Anshagen

Hm asså jag håller med, till viss del. Jag kan inte säga att jag är sådär jäääääättenoga när jag skriver och vissa ord som jag inte har en aning om chansar jag på, orkar absolut inte sitta och slå upp :P

2008-10-27 @ 14:34:20
URL: http://www.jessi.se
Av: Carro

Ja det är rätta takter! Just kill 'em!

2008-10-27 @ 17:53:18
URL: http://carra.blogg.se/
Av: Anonym

Eller i alla fall lära dom det rätta.Bör väl stå.. Eller i alla fall lära dem det rätta.

2008-10-29 @ 13:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback