Startsidan

Fetisar vs Pinnar

Hej alla tjocka och smala!

Nu tänker jag också lägga mig i allt vikttjat. Nu har ju smalisarna börjat tjata om att det är synd om de smala också. Jag tänker närmast på
Stina-Lee. Buhu, killar vill ha tjejer med former och buhu, vissa tjejer kan inte ha shorts för de har så smala ben så alla skulle titta och skratta. Det låter ju fruktansvärt, gör det inte? Jag menar är man en tjockis är det ju inga problem alls att gå runt i korta shorts. Och det är ju ashett när fettvalkarna syns under tröjan. Och killar tycker ju att det bästa som finns är fladdrande dubbelhakor. Och det är inte alls jobbigt att behöva tänka på att man kommer bli ännu fetare när man äter lite godis. Eller dricker alkohol. Eller äter en god sås till middagen. Och att träna för att bli smalare istället för att det är rolig är ju det bästa som finns. Men att se ut som alla smala kändisar i USA måste verkligen vara värre. För att inte tala om att kläder i ens storlek alltid är slut i affärerna eftersom den är så vanlig.

Är man smal kan man i alla fall dra på sig ett par mjukisbyxor och en stor tröja så är problemet osynligt. Är man en tjockis går det inte att dölja. Vem är det mest synd om?


Kommentarer
Av: Eric

är nog mest synd om dom som inte trivs i sin kropp,

2009-01-22 @ 18:51:59
Av: Bea

Åh blir lika irriterad varje gång jag läser saker om vikt! Det är inte synd om någon av dem tycker jag, det handlar om att vänja sig med sin kropp och att älska hur man är byggd, jag kan säga såhär rätt ut jag är mullig men jag ser inga problem med det eftersom jag vant mig vid att okej jag är större än vissa andra men fy f*n vad jag är snygg! Jag tycker inte att det är synd om mig, jag kan välja att gå ner i vikt & det finns inget som säger att jag som mullig tjej äter godsaker varje dag å sådana grejer, för mig är det helger som gäller med godsaker, finns undantag om man skall å fika med en kompis. Jag förstår inte varför alla skall hålla på med detta om VIKT . Om jag hade fått önska vad som helst så skulle jag önska att alla människor var nöjda med deras kroppar men det kommer aldrig bli så och det är synd enligt mig. Sen förstår jag mig inte heller på folk som säger till en större person att hon/han är TJOCK, tjock är ett HÅRT ord , sedan kan ja även inte förstå folk som kallar smala människor för Sparris,pinne m.m. det är ren MOBBNING ! Personer kan inte hjälpa hur dem ser ut å vilka gener dem har.

Av: Bea

Sen tänkte jag på en sak till, om man är stor så kan man vist dölja det, jag tror inte att en tjej/kille som är stor tar på sig en tröja som är för liten för det är ju inte alls snyggt! Man måste köpa kläder som e anpassade efter ens kropp smal som stor tycker jag.

2009-01-22 @ 19:13:58
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Av: ✿Linda H ✿

sedan får en smal inte säga fy faan va fult det e att vara tjock för då e man elak (de stackarna kan ju inte hjälpa det) men om en tjock kallar en smal för benrangel eller säger att det e fult med smala så e det ingen som reagerar.....

2009-01-22 @ 20:28:59
URL: http://hogsta.blogg.se/
Av: Carro

Jag tycker absolut att det blir fel hur man än gör; hur man än säger det så försöker man skapa någon slags mall att pressa in folk i. Det handlar ju inte om vem det är synd om, utan om hur man lägger ideal på folk som alla får svårt att leva upp till.

Jag minns att jag skrev om det tidigare också, när Dove hade en reklam som sa: "Riktiga kvinnor har riktiga former!" återigen: Vad är en riktig kvinna? De som inte har "former" eller bröst, är vi då inte kvinnor? Etc.

Inget blir ju bättre av att tala nedsättande om endera kroppsformer.

2009-01-22 @ 22:17:23
URL: http://carra.blogg.se/
Av: Pasky

Ditt inlägg var ju bättre än stinas ! :D

2009-01-23 @ 00:36:41
URL: http://pasky.blogg.se/
Av: Claudia

Tycker Eric hade en bra vink. Man kan ju skapa komplex för hur man än ser ut. Handlar mer om bra eller dålig självkänsla.

2009-01-23 @ 16:13:00
URL: http://claddans.blogg.se/
Av: danniélla

haha, rock on!

2009-01-24 @ 14:26:37
URL: http://danniellajansson.blogspot.com
Av: Anna

Bra inlägg. Jag håller med.

2009-01-28 @ 12:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback