Startsidan

Webspel.nu

Hej vänner!

Idag har jag fått ett uppdrag att skriva lite om hemsidan
Webspel.nu, så det ska jag göra nu.

När jag öppnar sidan är det mest en massa google-annonser vilket känns väldigt tråkigt. Om man rullar ner ser man dock de mest spelade spelen idag och spel under olika kategorier. Överst i bilden är det en snabb översikt över vilka kategorier som finns och det tycker jag är väldigt bra. Jag hatar sidor där man ska behöva leta för att hitta ett roligt/svårt/action-/plattformsspel. Det finns också knappar där man kommer direkt till "Rekommenderade spel" och "Populära spel". Eftersom jag gillar kluriga spel klickar jag på den knappen. Jag spelar spelet Arcanoid ett tag men det går så långsamt så jag klickar vidare. Jag upptäcker dock att man lätt kan se vart man befinner sig på sidan genom sådana här länkar.  Det är suveränt bra!

Om man vill kan man bli medlem på Webspel.nu. Man behöver bara fylla i användarnamn, lösenord och emailadress och då får man de här fördelarna.

- Få statistik på ditt spelande
- Få poäng för varje spelomgång
- Hamna på vår lista över topp-spelare på WebSpel
- Skriv kommentarer till spelen
- Få information om när nya spel har lagts in
- Kommunicera med andra medlemmar
- och mycket mycket mer!

Jag klickar vidare till kategorin "Populära spel" och hittar med förtjusning Mario. Det finns också andra roliga och välkända spel som Sonic, Pacman, Jezzball och Snake.

Alltså, en lättnavigerad sida med mycket spel. Minus för alla annonser.

Kommentarer
Av: Maria

ok,själv äter jag bara hårda skal och nachos...

tål inte dom mjuka tyvärr..

ha en bra kväll..kram

Av: Lina

Kul sajt men jobbigt med så mycket annonser, men de hade ju väldigt mycket roliga spel.

2009-01-16 @ 20:11:26
Av: Lina

Kul sajt, men jo, det var jobbigt med så mycket annonser. Fast de hade väldigt många roliga spel!

2009-01-16 @ 20:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback