Startsidan

Au pair

Inatt drömde jag en mardröm. Jag vaknade med ett ryck och var alldeles svettig. Att jag vaknade med ett ryck hade dock ingenting med drömmen att göra. Det var nämligen någon som tryckte på min dörrklocka och den är inte så lite högljudd. Dessutom är den trasig så den ringer konstant i ungefär 15 sekunder. Därför var jag uppe i tid idag. Jag gick upp och där berättade barnen att de hade överraskat sina föräldrar. De hade gått med hunden och de hade köpt bröd. Nu höll de på att göra frukost på sängen.Som vanligt när barnen ska göra något lämnade de allt framme så det fick au pairen ta bort. Fast det är ju bra för då känner jag att jag gör någon nytta.

När jag blir stor vill jag också ha au pairer. Det är ju jättebra för barnen, och naturligtvis för föräldrarna också, så de lär sig om olika kulturer. Sen är det ju säkert härligt att slippa plocka bort och sånt ibland. I och för sig finns det ju dagis i Sverige men barnen träffar ju kompisarna i skolan och det räcker säkert.

Kommentarer
Av: Emelie

Grattis ! Du är en av finalisterna i veckans blogg tävlingen . Nu kanske du ska skriva på bloggen så du fångar mer röster ;) <3

Av: jennifer gräll

sv: jag har åkt mycket och den har inte ett litet märke ens ;) klart jag har hjälm! skulle heller aldrig sjussa någon om den personen itne hade hjälm :p



men det är roligare att köra (y)

2009-07-04 @ 13:49:26
URL: http://blondinjennifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback