Startsidan

Partykväll

Nu ramlar ni väl av stolen, eller hur? Vad gör jag uppe så här sent? Det ska jag tala om för er. Efter matchen frågade min tyska vän om jag skulle med till ett spektakel så dit for jag efter att jag hade duschat och käkat. Folk drack öl i literstora glas. Folk rökte. Jag luktar rök. Jag drack, naturligtvis, ingen alkohol, eftersom det är för mesar. Jag rökte inte heller eftersom det är snuskigt. Folk dansade på bänkarna i det jättestora tältet där ett liveband spelade tyska låtar som alla, utom jag, kunde utantill. Jag spenderade 50 kronor, 25 på ett karusellåk och 25 på brända mandlar. Jag skrikpratade i telefon på tyska med min tyska vän. Jag och min tyska vän gick genom staden och pratade. Hon säger att jag måste följa med på nåt disco nästa lördag. Discodans. Usch. Nu är jag hemma och ska sova, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback