Startsidan

450 frågor

1. Vem är du? Jag är jag och det är inte du

2. Attityd: fräsig

3. Ålder: 20

6. Du kommer från: Umeå

7. Du bor: Landsberg och Umeå

8. Ekonomi: Precis lagom för stunden

9. Civilstatus: Strängt upptagen

10. Stjärntecken: Tvilling

14. Din bästa egenskap: Att jag är så himla rolig

15. Din sämsta egenskap: Att jag är osocial (jag tycker inte det är dåligt, bara ibland)

16. Husdjur: Urax

17. Familj: Ja det har jag

18. Kroppsdel du har mest nytta av: Hjärnan

19. Kroppsdel du tycker bäst om: Kanske min näsa

20. Jag sover: Jättemycket

21. Djur jag är lik: En valp säger lillpojken

22. Tror du på något? Kosmos och spöken

23. Frisyr: tråkg

24. Hårfärg: Brun

25. Ögonfärg: brun

26. Längd: 179

27. Vikt: För mycket

28. Skostorlek: 39

29. Gillar: Eric, choklad

30. Ogillar: rökare, bananer

31. Favoritmat: Choklad

32. Favoritglass: Choklad

33. Favoritdessert: Kladdkaka

34. Favoritpizza: Dr Oetker Ristorante Pizza Mozzarella

35. Favoritdryck: Fanta

36. Gillar du godis? Ja

37. Isåfall vilken sort? Allt typ

38. Favoritdrink: Äh

39. Favoritfilm: Sunes Sommar

40. Favoritdag: Min födelsedag

41. Favoritklädesplagg: Det jag ser smal ut i

42. Favoritbok: Någon Harry Potter

43. Musiksmak: Bra musik

44. Favoritdoft: Choklad

45. Favoritblomma: Ros

46. Öl eller vin? Vatten

47. Liknar du en kändis? Nej

48. Senast köpta skiva: Kan man fråga sig

49. Senast film på bio: Yes Man

50. Bästa låten i världen: Ni har fel

51. Senast lästa bok: Immer lustig im Bullerbü (tror jag den heter)

52. Favoritförfattare: Ingen speciell

53. Skriver du dagbok? blogg

54. Bästa årstiden: Sommar och vinter och vår

55. Älsklingsfärg: Svart och chockrosa och turkos

56. Skulle aldrig ta på dig: Något brunt, guldigt, beiget eller aprikost, om jag inte tränar eller så

57. Vad ville du bli när du var liten? Polis

58. Blev du det? Jag är inte död

59. Brinner för: Min själv

60. Sportbil eller familjebil? Cykel är bättre för miljön

61. Katt eller hund? Hund naturligtvis

62. Har du nån nojja? Nej

63. Fobier? Nej inte fobi direkt

64. Deppig eller glad? Glad

65. Politiskt insatt? Nej

66. Värdesätter du ärlighet? Javisst

67. Brukar du dra "vita lögner"? Ja det händer väl

68. Är det okej med vita lögner? Ja så länge man inte är dum

69. Känner du en mytoman? Susanne

70. Har du pojkvän/flickvän? Ja

71. Är du kär? Ja

72. Hur tidigt stiger du upp? För sent

73. Är det bra eller dåligt? Dåligt

74. Vem/vilka vet mest om dig? Eric och Susanne

75. Gillar du att slåss? Ja på en boxningssäck

76. Vad har du på dig just nu? Mjukiskläder

77. Ikväll ska du: Slappa

78. När var du senast riktigt full? Oj, jag vet inte. När jag var yngre

79. Har du snott något under ditt liv? Nej

80. Hur många handväskor äger du? fem tror jag

81. Hur många bilar har du/ din familj: Två

82. Hur många biologiska syskon har du? Ett

83. Isåfall, vad heter de? Anna

84. Hur många timmar sover du per natt? tio ungefär

85. Vem är snyggast i världen? Jag skulle jag tro

86. Vad är du allergisk mot? Bananer och rökare

87. Ska du duscha idag? Nej

88. Vad är det för veckodag? Söndag

89. Vad är det för datum idag? 1 mars 2009

90. Vad gör du nästa år? Jobbar hoppas jag

91. Målar du naglarna? Ja

92. Vad luktar det hos dig just nu? Godis skulle jag tro

93. Är du uppväxt i stan eller på landet? "Stan"

94. Har du utländska föräldrar? Nej

95. Gillar du att laga mat? Ja god mat

96. Märkeskläder eller secondhand? Vanliga kläder

97. Hur många par skor har du? Oj, många. Hade 27 en gång

98. Är du sexuellt frustrerad? Nej

99. Vem är snällast just nu? Lillpojken kanske

100. Var har du ont? Nacken

101. Använder du hårspray: Nej

102. Kan du stå på händer?: Nej jag blir rädd och ramlar ihop

103. Favoritsåpa alt. dokusåpa? Skräp

104. Vänster eller högerhänt? Höger

105. Favoritserie: Idol

106. Gillar du seriehjältar? Nej

107. Hur många Emma känner du? Kanske 4

108. Vad tycker du om idrott? Himla skoj!

109. Gillar du att fotografera? Ja

110. Gillar du musikaler? Nja

111. Salt eller socker? Salt

112. Tittar du på sport? Nej

114. Tränar du? Ja fotboll!

115. Har du bra kondition? Nej jag har ingen alls

116. Trådlös eller trådmus? trådmus

117. Gillar du ketchup? Nej egentligen inte, bara på korv och hamburgare

118. Sushi eller hamburgare? Blä, hamburgare på Max

119. Små eller stora bokstäver? Blandat

120. Blyga eller framåt killar/tjejer? Snälla och framåt men inte drygarslen

121. Är du bra på att måla? Ja gud ja

122. Vad har/hade du mvg i? Lite olika, tyska, musik, idrott, foto, matte, datakunskap osv

123. Vad har/hade du ig i? Inget

125. Favoritlaget? Mitt lag

126. Gillar du konst? Ja om det är fint

127. Favoritmålning? Ehh

128. Vilket museum var du på senast? Bildmuseet i Umeå

129. Om du fick välja ett äventyr vilket skulle du välja då? Ett spännande äventyr

130. Har du åkt luftballong nångång? Nej

131. Om inte; skulle du vilja det? Javisst

132. Har du utövat nån extremesport? Nej

133. Har du någon tatuering alt. piercing? Ja

134. Har du magmuskler? Ja fast dom syns inte så bra

135. Använder du smycken? Fräsiga armband ibland

136. Är du feminist? Jag är inte insatt

137. Favoritinredningspryl i ditt hem: Garderob, hehe

138. Är du glad nu? Javisst

139. Var du glad igår? Ja!

140. Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja flera

141. Vad gör du just nu? Slappar

142. Kaffe eller the? Beror på

143. När grät du senast? När jag inte hade choklad

144. Sexigaste kroppsdel: Kanske magrutor

145. Om du vore en färg: Svart

147. Sexuell läggning: Heterosexuell

148. Du har: (alt.) pojkvän / flickvän / både och: pojkvän

149. Barn: (alt.) älskar barn / älskar göra barn: svar: Jag hatar barn

150. Bästa plats på jorden: Klippen

153. Person du alltid kommer att vara kär i: Mig själv

154. Vem krossade ditt hjärta: Ingen, jag har inget hjärta, det är en sten, hehe

155. Politiker du älskar/gillar: Ingen

156. Barnprogram du avskyr: Amigo

157. På din fritid: Slappar jag

158. Men vill: Tjäna pengar

159. Om sex månader: Kramar jag Eric

160. Samlar på: Kunskap

161. Din värsta ovana: Biter på naglarna när jag blir nervös

162. Din bästa ovana: Att jag skriver sjukt bra texter när jag är på dåligt humör

165. Du ångrar att du inte: Spelade mer piano när jag var ung

166. Du blir glad av: Godis och sötsaker

167. Du blir förbannad av: Mallgrodor

168. Din bästa raggningsfras: Jag behöver inte säga något

170. Om du fick 10 miljoner: Skulle jag förverkliga mina drömmar

171. Bästa ställe i ditt hemland? Klippen

172. Det här skulle du inte göra ens om du fick en miljon: Dö

173. Största hemlighet: Det vet bara några

174. När ingen ser dig: Är jag världsbäst

175. Nära-döden-upplevelse: Nej

176. Ditt livs bästa ögonblick: Det vette tusan

177. Bok och låt du önskar du hade skrivit: Finns massa låtar

178. Dina bästa festkläder: Svarta stuprörsjeans och ett partylinne

179. Bästa tekniska uppfinningen: Det mesta

180. Levande begravd eller levande kremerad: Nej tack

181. Du kommer till himlen / helvetet: Om 80 år ja

182. Brott du begått: Jag brukar stjäla låtar

183. En sak du stulit från en kompis: Nej

184. Du har knarkat / testat droger: Nej

204. Har du varit otrogen: Nej

208. Beskriv dig själv med tre ord: Konstig, otippad, klipsk

209. Har du nån gång varit deprimerad: Ja när jag inte får choklad

211. Finns det någon du vill lägga en förbannelse på: Tobak och bananer

212. Har du blivit behandlad som skit av en vän? Ja

213. Vad gjorde du då: Jag sa hej då

214. Vad får dig alltid att skratta? När Eric gör en min

215. Har du bra självförtroende? Jovars

216. Älskar du livet? Javisst

217. Vad önskar du? Mycket

218. Vad tycker du är gott? Choklad

219. Vad har du för humor? Bäst humor

220. Har du varit fruktansvärt kär någon gång? Ja

221. Vad ska du göra idag? Slappa

224. Har du fått vänner via webben? Ja

225. Vad gör du mest när du är vid datorn? Läser bloggar

226. Vad läser du varje dag? Bloggar

227. Vad dricker du varje dag? Vatten

228. Favoritdagstidning: VK

229. Favoritveckotidning: Solo om det är en veckotidning

230. Mobiltelefonen betyder för dig: en bra grej om det skulle hända nåt

231. Vad har du i din handväska? Pennor, block, plånbok, mobiler, tamponger, ordbok

232. Har du körkort? Naturligtvis

233. Hur många uppkörningar gjorde du? en naturligtvis

234. Vart det dyrt? Nej, så billigt man kan få det eftersom jag inte tog några lektioner

235. Har du moped? Nej

236. Drömmer du? Ja

237. Om ja; minns du dina drömmar? Ibland

238. Tror du på nåt övernaturligt? Ja

239. Om ja; vad: Kosmos och spöken

241. Röker du? Nej snusk!

243. Spara eller slösa? Beror på om det är godis eller skor vi pratar om

245. Spelar du sällskapspel? Ja!

246. Favorispelet? När och Fjärran

247. Spelar du datorspel? Bara patienser och så

248. Favoritpratprogram på datorn? MSN

249. Favoritsemesterställe: Vet inte

250. Drömresan skulle vara: Med Eric

251. Har rest till: 9 olika länder förutom Sverige

254. Vad skulle du INTE göra på din semester? Röka

255. Vem diskar hemma hos er? Diskmaskinen

256. Storhandlar du?Jag älskar att storhandla!

257. Är det något du är bra på? Det mesta

258. Är du praktisk? Ibland

259. Är du teknisk? Nej men inte korkad

260. Har du besökt nåt nöjesfält? Ja ett par stycken

261. Gillar du det? Ja

262. Favoritkarusellen? Balder

263. Dusch eller badkar: Dusch

265. Syr du dina gardiner själv? Nej

268. Tittar på TV: Nej helst inte

269. Hur mycket tittar du på TV? väligt sällan 

272. Lekte du med Barbies som liten? Ja

273. Eller föredrog du lego? Nej

276. Äger du en kamera? Ja

277. Vilken sort? Olympus E-400

278. Fotografera du mycket? Ja

279. Högtid du gillar? Julen och påsken

280. Har du prestationsångest? Nej

281. Har du drömt sanndrömmar nångång? Ja

282. Har du en brevvän? Nej

283. Dricker du mjölk? Nej inte längre

284. Varför då? För att jag får ont i magen

285. Vad anser du om kungahuset? Vet inte

286. Läser du skvallertidningar? Nej

287. Tror du på allt det står i dem? Nej

288. Lyssnar du på folks skvaller om andra? Ja

289. Skvallrar du ibland? Ja

290. Har du varit på festivaler? Nej

292. Hur kör du bil? Miljövänligt och säkert

293. Hur ofta byter du sängkläder? Säkert för sällan

294. Har du ett motto du lever efter? Nej

297. Öppna närmsta bok, slå upp sidan tolv och citera den fjärde meningen: "Sie finden es gut so, wie es ist."

298. Favoritfika på café? Varm choklad och kladdkaka

299. Ljud du hör just nu: Surr från datorn

300. Vad finns på väggarna i rummet du sitter i? Bilder som barnen har ritat

301. Har du en bra relation till dina föräldrar? Ja

302. Gillar du att betala räkningar? Nej

303. Har du koll på din ekonomi? Ja

304. Har du vunnit pengar nångång? Nej det är alltid Anna som vinner

305. Spelar / tippar du på nåt? Nej

306. Har du något synfel? Ja

308. Favoritämne i skolan? Idrott, musik, tyska

310. När du svär; vilket ord använder du då? Satan

312. Brukar du be om varuprov när du handlar kosmetika / vårdpryttlar? Nej

314. Har du läst Kitty-böckerna när du var ung? Ja Kitty är bra!

316. Är du social? Nej

317. Skulle du kunna slänga ut 3000 kr på en romantisk middag? Men nej!

318. Vad är det mest romantiska du vet? Äta gopizza med Eric

325. Har ni en stormig relation? Nej

328. När du gör dig illa: Säger jag aj men helvette

329. Gråter du ofta? Ja

330. Har du problem med ilska? Nej

331. Vilken är den bästa känslan du vet? Lycka

332. Är känslor svåra att förstå sig på ibland? Ja

333. Tycker du att vissa har det för lätt i livet; typ det här med att glida på en räkmacka? Ja

334. Vad är det svåraste du har gjort? Lämna stackars Eric hemma

336. Har du varit på blindate? Nej

338. Tycker du utseendet är viktigt? Till viss del

340. Värsta jobbet du haft? Jobb som man inte får betalt för

341. Trivs du på ditt jobb nu? Ja!

342. Skulle du bli förolämpad om din partner tillfredställde sig själv? Haha nej

344. Använder du mycket smink? Nej jag är så vacker ändå

345. Hur mycket pratar du i telefon? Inte så mycket

346. Hur mycket pengar lägger du på kosmetika / hudvård? Inte mycket alls

348. Går du på krogen ofta? Nej

351. Hur många gånger har du flyttat? Aldrig

352. Gick du på dagis alt. dagmamma? Dagmamma

353. Har du koll på din dator eller fixar nån annan med den? Koll fast Eric fixar ibland

354. Favoritrestaurang? Förut Eastern Palace men inte längre

355. Favoritcafé? Där det är billigt och gott

359. Vad anser du om värktabletter? För mesar

360. Tror du antidepressiva mediciner är beroendeframkallande? Ja det är de säkert

361. Kan du spela nåt instrument / vilket? Lite piano och lite gitarr och lite bas och lite trummor

363. Tror du att det finns kräkmedel i systemets sprit? Ja gud ja

364. Vad får dig illamående? Alkohol

365. Tipsa om en bra hemsida:
http://ninai.blogg.se

367. Trodde du på tandfen som liten? Nej

368. Hur mycket vatten har du druckit idag? Kanske två glas

370. Om du skulle ge en present till din pojkvän nu vad skulle du ge honom då? Han fick ju nyss godis, nu får det vara nog!

371. Får du blommor ofta? Nej dom ruttnar bara

372. Köper du blommor ofta? Nej

373. Har du gröna fingrar? Nej

374. Tycker du att man är konstig som bara har en växt? Nej

375. Om du fick en önskan uppfylld här och nu just i detta ögonblick skulle du önska dig: Att Eric var här

376. Brukar du låsa dörren när du är hemma? Ja

377. Är du kreativ? Ja

380. Hade du en bra barndom? Ja

381. Gillar du att fiska? Nej

382. Om du fick införa en ny helgdag vilken dag skulle du då välja och varför? Min födelsedag

383. Gillar du kakor, tårta och bullar? Ja

386. När brukar du gå och lägga dig? På kvällen

387. Har du några särskilda kvällsrutiner? Borsta tänderna

389. Ensamhet är: lugnande

390. Är pengar något som är viktigt för dig? Javisst

391. Om du jobbar; är du nöjd med din lön? Javisst

392. Tycker du det är känsligt att prata om pengar / ekonomi? Nej

393. Deklarerar du själv eller gör nån annan det åt dig? Jag skriver under själv

395. Lånar du ut pengar till vänner / bekanta? Nej då bjuder man

397. Har du och din partner bråkat/tjaffsat om ekonomin? Nej

399. Kan du sjunga? Ja

400. Hur firar du helst jul? Med god mat och lugn och snö

402. Vilken julmat är den godaste? Laxen i alla former, farmors köttbullar, potatis och en prinskorv

403. Brukar du ge nyårslöften? Ja

404. Önskar du ibland att du var någon annan? Nej inte en helt annan

405. Känner du dig ouppskattad? Nej

406. Finns det vissa saker som du inte kan berätta för någon? Nej

407. Tror du att folk pratar bakom din rygg?Ja

408. Känns det någonsin som att folk är avundsjuka på dig? Det borde de vara hehe

409. Kan du åka skidor / snowboard? Naturligtvis

410. Hur ofta borstar du tänderna? Två gånger varje dag

411. Favoritsmycke: Mitt nitarmband

412. Smycke du bär varje dag: piercing

413. Det finaste smycket du fått är och från vem? Här fås inga smycken

414. Om du skulle få åka till en storstad imorgon; vart skulle du vilja åka då? Paris 

415. Har du tågluffat? Nej

416. Har du en favoritmugg du alltid dricker te el. kaffe ur? Nej

417. Ditt favoritte är: Rabarbergrädd

420. Besöker du bibblan ofta? Nej

421. Om du lånar böcker; Är du bra på att lämna tillbax böcker i tid? Ja

424. Vad brukar du ha på dig? Kläder

426. Säger du chokladboll el. negerboll? Negerboll

427. Vad vill du ha just nu? Choklad, lillpojken åt upp den jag hade

431. Tycker du parmiddagar är kul eller pretantiöst? Rätt kul

432. Tror du på talesättet att "Gammal kärlek rostar aldrig"? Ja för det är en sådan djup vänskap

433. Vad tycker du om Alla Hjärtans Dag? Fånigt

434. Firar du påsk? Ja

435. I ditt påskägg vill du helst få ... Godis

436. Är du romantisk? Nej

440. Vad har du på ditt skrivbord? Dator, kamera, vaselin, nagellack, hudkräm, staty

441. Vad tycker du är mysigt? Att fika med Eric framför tvn

443. Coolaste dialekten är.. Norrländska!

444. Är du gift? Nej

445. Om inte; vill du gifta dig? Ja

446. Om ja; hur vill du att ditt bröllop ska vara? Lagom

448. Tycker du det är roligt att fylla år? Nej inte nu när jag blir gammal

449. Den bästa födelsedagspresenten du fått: Pengar

450. När fyller du år nästa gång? På min födelsedag

Kommentarer
Av: [ Viktoriae] En blogg om självkänsla & tänkvärda inlägg

Sv: Tack för din synpunkt på min bloggdesign, du är inte den enda som upplevt att man måste scrolla i sidleds.. Jag har ändrat lite nu och hoppas att det ser bättre ut?

Av: lotta

tror inte du hade med den frågan, men om du hade det skulle svaret vara JA... är du galen?, 450 frågor!!!

2009-03-02 @ 16:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback