Startsidan

Lillpojken lär sig aldrig

Idag var jag uppe och skuttade halv sju. Jag har matat barnen och jagat iväg dem till skolan. Sen hittade jag lite Eva & Adam på youtube som jag tittade på. Himla roligt. Till lunch ska vi äta samma som i tisdags för jag råkade göra två formar. Bara att kasta in den i ugnen så blir det färdigt sv sig själv. Sån mat är ju härlig tycker jag!

Lillpojken brukar alltid lägga kletiga bestick och sånt på saker som jag har diskat. Ibland undrar jag om han gör det för att jävlas eller om han är korkad på riktigt. Igår hade jag diskat en genomskinlig ugnsform och en kastrull. Barnen ville baka kladdkaka så vi slängde ihop en. När lillpojken hade ledsnat på att slicka på slickepotten lägger han den på ugnsformen. Jag får en hjärtattack och vill helst av allt vrida nacken av honom. Nej nu överdrev jag. Hur som helst. När han har slickat på en andra slickepott, han använder alltid fler grejer än man behöver, så säger han till mig, "Nina, nu la jag den inte på formen!". Han låter stolt. Jag vänder på mig OCH DÅ HAR HAN LAGT DEN PÅ KASTRULLEN! Jag kommer brinna upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback