Startsidan

Om musik

Klumperic glömde mobilen, plånboken och nycklarna hos mamma och pappa. Jag säger ju det, man ska ha en väska. Fast han tycker väl det är bögigt. Men faktiskt så har han en snygg väska någonstans. Gissningsvis är den i Stockholm. Han är ju nämligen inte så smart.

Jag hatar datorer för att de aldrig gör som man vill. Sen kommer Eric och då funkar allt. Idag gjorde det dock inte det. Jag behövde ett trumkomp till min reggaelåt och Cubase vill inte funka som det ska så då bad jag Eric om hjälp. För en gångs skull så blev det jag som fixade det. Jag hittade nämligen en loop på internet som jag klistrade in. Åh jag är så smart. Det sämsta med den här låtskrivarkursen är ju att man måste kunna göra en låt rent tekniskt, alltså med datorer. För mig skulle det vara mycket lättare att få ett riktigt piano, riktiga gitarrer, trummor och en bas. Som tur är har jag ju ett piano och Anna har en elgitarr och så så jag överlever. Tur för mig att jag gick medieprogrammet så jag lärde mig grunderna i ljudproduktion.

Som sagt, nu har jag skrivit låten och trummorna är klara, bara att börja spela in gitarrstyckena. Det bästa är att elgitarren går att koppla in direkt i ljudkortet så det behöver inte vara tyst i rummet när jag spelar. Suveränt. Har jag förresten nämnt att Eric, som är tondöv, ska sjunga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback