Startsidan

Boktips

Hej alla vänner!

Igår fungerade inte internet så då kunde jag inte skriva. Nu ska jag berätta om vad som hände när jag och Eric var på stan igår. Vi gick in i en bokhandel för jag har sett en bok jag funderar på att köpa. När jag stod där och kikade i hyllorna hör jag en tant som säger "vad gillar du att läsa?". Jag tittade åt andra hållet för att se vem hon pratade men där stod ingen. Eric armbågade mig så jag tittade på henne och svarade. Sen ville hon tipsa om en bokserie som hon hade läst och som var så himla bra. Det var ju snällt kan man tycka. Det som kändes lite jobbigt var att det tog väldigt lång tid och Eric gick skrattandes därifrån. Jag log och nickade och sa "jaha", "oj då", "det låter spännande", "vad intressant" och så vidare. Hon gav sig aldrig så jag började försöka avsluta samtalet. "Ja de där böckerna låter jättebra så dom ska jag läsa sen, jag ska se om de finns på biblioteket". Jag backade nåt steg för att visa att jag skulle gå men då sa hon, "det finns några andra böcker jag skulle vilja tipsa om, kom med här". Jag följde med och lyssnade på ännu en monolog. Efter ett tag sa jag att jag hade lite bråttom så jag skyndade mig till Eric och så gick vi därifrån. Hon hade lite dålig andedräkt också om ni undrar.

Tanten jobbade inte i affären om ni trodde det, det var bara en vanlig tant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback