Startsidan

Retuscheringstips

Hej alla vänner!

Idag tvättar jag och imorse var jag och Eric och tränade. Vilken härlig dag va?! Nu tänkte jag visa er vad man kan göra med retuschering. Jag har ju alltid påstått att det är den viktigaste delen av fotografering. Nutidens kameror tar ju så bra bilder själv så man behöver inte ens kunna fota för att få snygga bilder. Bilden här nere tycker jag inte alls är snygg för det är bara en bild jag tog på mig själv nyss för att se om jag hade nåt skit i ögat, iddes inte gå till spegeln. Det jag sedan har gjort i photoshop är autokontrast, autolevels, minskad mättnad, jättemycket oskarp mask och så har jag naturligtvis beskurit den. Busenkelt, och se vilken stor skillnad det blev. Tänk då om det hade varit en fin bild från början!

När jag retuscherar saker som inte är människor brukar jag öka mättnaden, saturation på engelska (ctrl + u) och öka kontrasten. Fast jag ska inte avslöja alla mina knep för då kommer ju alla bli lika duktiga som jag och det vill jag ju inte!

Tips på retuschering, förebildTips på retuschering, efterbild

Kommentarer
Av: Hanna

Ja visst är hon!!

Hur e det med dej i dag då!??;D

Av: M i c k a

njae för att det finns filmer som är ännu bättre, enligt mig (:

2010-03-23 @ 19:21:13
URL: http://nintendoo.blogg.se/
Av: Adara - drömmar, foton, teckningar

hihi ja det var kul att sitta publik! :D såg du programmet!



ja men absolut! Du kan ju säkert mer tyska än mig i alla fall.. har typ glömt bort all tyska sedan gymnasiet! >.<

ändå stor skillnad med redigeringen! =)

2010-03-24 @ 00:55:19
URL: http://adara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback