Startsidan

Deklaration och vädjan

Hej alla vänner!

Förra året när det var dags att deklarera var jag i Tyskland men i år kände jag att det var dags att lära sig. Jag har nämligen aktier så jag kan inte bara skicka ett sms med "ok" och sen är det klart. När jag kom hem till mamma och pappa igår så sa mamma att jag behöver ju min pärm för att kunna deklarera. Naturligtvis. vi gick ändå igenom hur man gör för jag ville ju lära mig. När vi hade suttit rätt länge och jag hade lärt mig allt, tror jag, läste vi på papperet och såg att från och med i år räknar skatteverket ut allt även för oss med aktier. Synd för mamma som i alla år har suttit alldeles ensam med det där och när hon äntligen ska slippa så behövs det inte.

Nu ska jag räkna igenom allt ändå så att de inte har snuvat mig på pengar. Jag har ju för övrigt sökt efter kurser i ekonomi på distans på universitetet men se det finns inte. Om det är någon som har något att säga till om på ett universitet i Sverige som läser det här så kan väl du starta upp det, grundkurs i ekonomi och grundkurs i företagsekonomi vill jag ha. Seså, fixa!

Kommentarer
Av: Jennie

svar: TACK :)



Fast håller man på med foto så som jag gör. Så måste man kunna ta lite kritik ibland. Så varför bli arg?

Av: Two olsson sisters

SV: haha, vet inte om jag ska säga att jag tycker det är kul att du blivit besatt av sofia haha, men det är kul att du tycker hon är bra^^ Hon ska in i studion på måndag och spela in några nya låtar så att vi ska kunna skicka iväg dom till olika personer som är intresserade av ett samarbete med henne.

Du dricker inte alkohol alltså! Inte jag heller. Aldrig riktigt förstått varför man ska dricka om man måste ligga hela dagen efter...

Så valborg var trevlig då?:D//Emma.

2010-05-01 @ 14:31:14
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Av: Jeanette Lindvall - FOTOBLOGGEN

sv: Okej, då kanske man tjänar mer på att byta kamera som har fler objektiv och tillbehör i sånt fall :)



Hoppas valborg var bra



Kram

2010-05-01 @ 15:07:01
URL: http://www.sunstreet21.devote.se
Av: Johanna

sv: Tackar! :D

2010-05-01 @ 20:14:12
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/
Av: S

Finns på linnéuniversitetet tror jag.

2010-05-07 @ 01:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback