Startsidan

Tyska

Godmorgon!

Här sitter jag och är wach und froh! Jag skulle vilja skriva mer på andra språk för det är så jag tänker men då skulle ju inte alla förstå. Fast i och för sig, man kan ju alltid slå upp orden. Dessutom kan ni ju se det som en chans att lära er! Bra, då bestämmer vi det!

Det roliga är att när jag dubbelkollade i min ordbok och på internet på flera olika ställen såg jag att min tysklärare måste ha lärt mig fel. Hon sa att wach betyder pigg också. Alltså det betyder ju vaken. Men pigg också. Hur är det egentligen? Någon som vet? Om ingen vet ska jag fråga mina tyska vänner. Fast hur ska jag fråga dem? Jobbigt. Froh betyder i alla fall glad.

Kommentarer
Av: MADDES

Okej! Hur mår du idag? :)

Av: emmelist

haha tur du har då ;)

varit på scoretts öppning då? :P eller du kanske inte är så intresserad av sån dynga? haha :)

2010-10-27 @ 12:10:40
URL: http://emmelist.blogg.se/
Av: Laila♥

kan inte tyska alls :P

2010-10-27 @ 12:17:31
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback