Startsidan

Internetguden

Igår kväll hände en rätt rolig sak. Jag hade just stängt av datorn och skulle bara gå på toa innan jag skulle krypa ner i sängen när det knackade på min dörr. Eftersom jag bara hade trosor och en t-shirt på mig ville jag inte synas så jag hoppade ner i sängen och drog täcket över benen innan jag sa kom in. Det var storpojken som kom och sa att han inte hade något internet, jag har nämligen routern eller vad det heter i mitt rum. Han pillade lite och sen när han skulle gå ursäktade han sig för typ tredje gången, han trodde nog att jag sov och att han störde. Då sa jag "Alltså jag sover inte, jag har bara inga byxor". Han skrattade och tyckte nog att jag var knäpp och där skulle jag kunna avsluta historien.

MEN! När storpojken hade gått gick jag på toa och sen la jag mig i sängen för att se på tv. Då knackar det på min  dörr och lillpojken kommer in.

- Oj, sover du?
- Nej, det är lugnt.
- Alltså jag har inget internet.
- Har du pratat med storpojken om det? Han var nämligen här nyss.
- Nej, det har jag inte.

Han pillade lite men verkade inte komma fram till något.

- Men åååhhhh, hur ska jag klara mig utan Facebook? Det är ju lika viktigt som att sova och äta.
- Hehe.

Vi pratade vidare lite om min tyska telefon som vägrar fungera. På något sätt kom vi in på strömbrytaren som jag stänger av när jag stänger av datorn för att det inte ska stå och lysa hela natten.

- NINA! Är den här av?
- Eh, ja.
- Men Nina! Internetgrejen sitter ju också i den!

Oops. Men ja, nu vet jag hur jag ska få lillpojken att somna på kvällarna. Hehehe.

Kommentarer
Av: Pappa

Ja, du skrattar du.Jag vet hur viktig den där "guden" är för vissa. Jag har också stängt av strömbrytaren och vet vilket liv det blir. Jag vet att man inte dör av att inte vara uppkopplad/tillgänglig jämt.

2011-04-04 @ 16:13:10
Av: Sabina

HAHA fan vad roligt! :D

Av: Jennie ♥

sv: det är gråhund, tror jag sagt de innan till dig :P allt bra idag?

2011-04-04 @ 19:32:41
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: what man kan inte vinna magrutor på hemsidan

2011-04-04 @ 20:25:56
URL: http://vadfanskajagheta.se
Av: andrea

sv: hehe okej, synd! :)

2011-04-05 @ 11:04:34
URL: http://dreeea.blogg.se/
Av: Bettan

jo, och bölevägen, men hitta.se tog bilvägen och jag var för lat för att rita själv! :)

2011-04-05 @ 14:55:46
URL: http://elisabethlundell.blogg.se/
Av: MyViola

Hahaha, dessa i-lands-problem! Roligt är det! :D

2011-04-05 @ 20:22:23
URL: http://myviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback