Startsidan

Uppdrag om ekologiska produkter

Jag har fått ett uppdrag att skriva om ekologiska produkter och det känns ju roligt eftersom jag tycker sådant är viktigt. Nu när jag är i Tyskland köper jag allt ekologiskt eftersom familjen jag bor hos också tror det är bra att inte få i sig massa konstgödsel och kemiska bekämpningsmedel. Hemma har jag och Eric inte riktigt den ekonomin men vi försöker ändå välja ekologiska alternativ. Kakao är ett exempel på en produkt som vi brukar köpa ekologisk. Om man bakar en kladdkaka med ekologisk kakao är det väldigt stor skillnad på smaken, den blir mycket mer chokladig. Testa det!

Om jag åt bananer skulle jag absolut köpa ekologiska bananer! Det här hittade jag på en hemsida och det visar vilka skador som är vanliga bland arbetarna på bananplantager. Som ni ser är det betydligt färre på de ekologiska plantagen. Seså, välj ekologiskt!

Bananer

Något man ska tänka på är dock att närodlade produkter ofta är bättre för miljön. Istället för att köpa ekologiska tomater från Peru kanske man ska välja de vanliga från grannbyn.

Kommentarer
Av: Alva

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback