Startsidan

Jobbigt om bitarna är trasiga

När jag, Lillpojken och Lilltjejen var på ICA Maxi i Nacka självscannade vi, såklart. Barnen tyckte det var häftigt och Lillpojken scannade in allt möjligt utan min vetskap så jag fick gå tillbaka och radera. Det roligaste inträffade vid lösviktsgodiset. Det finns ju inte i Tyskland så jag sa att de fick ta en påse till sig själva. Jag bad dem plocka det de ville ha medan jag hämtade pasta och flingor och när jag kom tillbaka stod lillpojken med endast två godisar i påsen. Ska ni inte ha mer, frågade jag. Jo, men jag vet inte hur jag ska göra, ska jag scanna in de här två gånger nu? På varje liten låda med godis finns det ju en liten streckkod och där tänkte han scanna det antal han hade tagit.

När de var färdiga sa de, Nina hur mycket får vi ta, det är ju du som betalar. Jag slängde en blick ner i påsen och vad ser jag. Två godisar av varje sort, en till dem var, kanske sju sorter. De är så söta!

Kommentarer
Av: sofia

Haha, jaha. :) Än så länge har vi inte fått nån läxa så lär nog gilla skolan ett tag tll. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback