Startsidan

Att hyra bil

Jag har fått i uppdrag att skriva ett inlägg om att hyra bil i Stockholm. Jag brukar ju vara i Stockholm ganska ofta eftersom Erics föräldrar bor där men eftersom Erics mamma är så snäll så brukar jag få låna hennes bil. Det kan ju i och för sig vara för att jag är snäll också.

Hur som helst. Jag skulle nog aldrig hyra en bil i Stockholm eftersom det är så kaotiskt i trafiken där när man inte vet vars man ska. Det finns bussfiler och annat konstigt som umebor aldrig har sett förut, för att inte tala om hur bråttom alla stockholmare har. Dessutom finns det ju tunnelbana som är smidigt. Ska man längre utanför stan kan det dock vara bra med en bil.

En gång när jag, Eric och mamma skulle till Göteborg tänkte vi hyra en bil men vi ångrade oss eftersom jag var för ung och inte skulle få köra. Jag tycker faktsikt att det är bra att det många gånger finns en åldersgräns av den enkla anledningen att ungdomar inte är så duktiga på att köra bil som de tror. Jag var naturligtvis duktig när jag var 20 men såklart lite bättre när jag var 21 och fick hyra bil. Tänk på det om ni funderar på att hyra en bil i sommar!

Kommentarer
Av: lotta

sötnos! :)

2011-06-06 @ 15:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback