Startsidan

Grattis mamma!

Idag fyller min kära mor år! Eftersom jag befinner mig i Tyskland och hon i Sverige kan jag inte gratulera på ett bättre sätt än att tillägna ett blogginlägg åt henne.

Mamma är en väldigt stark person. Hon gör det hon tycker är rätt och låter aldrig andra människor sätta sig på henne. Dessutom skäms hon aldrig över sig själv.

När jag var liten ville jag och en kompis cykla med en granne till mataffären som ligger tre kilometer bort. Det skulle nämligen vara godisregn där. Vi var ungefär åtta år och grannen tio. Grannen fick göra lite som hon ville för sina föräldrar och hon hetsade oss att springa hem och fråga om vi fick följa med. Vi började med att springa hem till min kompis och fråga.

-Du får om Nina får, sa mamman till kompisen.

Vi blev glada och sprang hem till mig.

-Mamma, mamma, får vi cykla till MM med grannen? Kompisen får om jag får.
-Nej det vill jag inte att du gör, det är ju långt dit och det är massa stora vägar ni måste cykla över.

Eftersom kompisen inte heller fick nu hatade vi min mamma medan kompisens mamma slapp undan våra fula ord. SÅ JÄVLA FEGT! Nu i efterhand har jag förstått att min mamma var bra och kompisens dålig. Självklart hatade jag det när jag var liten men nu när jag är äldre har jag insett att mina barn kommer uppfostras på samma sätt.

Dessutom har min mamma alltid cykelhjälm och bara en sån sak är ju jättehäftig! Det var helt säkert därför jag hade cykelhjälm tills jag var 16 år. Alla andra slutade i tolvårsåldern för på min tid fanns det ingen lag om cykelhjälmar. Tyvärr slutade jag med hjälm i början av gymnasiet men nu har jag börjat så smått igen. När jag får barn kommer jag i alla fall alltid ha hjälm på mig!




Kommentarer
Av: Sofia - Foto, mode & personligt

Var med i veckans blogg eller någon utav mina andra tävlingar? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback