Startsidan

Snorunge är ett annat ord jag brukar använda mig av

Idag när Lillpojken kom hem från skolan berättade han att några tjejer i klassen hade redovisat ett arbete om Eric Saade. Han verkar vara rätt populär, fyndigt av mig, bland småflickorna här i Tyskland. Hur som helst hade tjejerna sagt några meningar på svenska och då hade Lillpojken räckt upp handen och påpekat att sådär uttalas det inte. Han är ju proffs på svenska nu så han kunde med lätthet imponera på sina klasskamrater.

Han brukar rätta mig också men det är inte lika kul tycker jag. Jag säger "jerej" och då säger han "dej". Mallgroda brukar jag kalla honom då.

Kommentarer
Av: sophie - bloggare i värmland!

haha ah det ser nästan så ut ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback