Startsidan

Björkarnas stad

Varje morgon brukar jag lösa korsord för det tycker jag är ett trevligt sätt att börja dagen på. Igår stod det "stad i Sverige", fyra bokstäver. Jag tänkte skriva in Umeå på skämt eftersom jag bor där men tänkte att då förstör jag ju korsordet och det är ju onödigt. Bokstaven å finns ju inte på tyska så därför kunde det ju inte vara Umeå. Istället skrev jag Lund för jag kunde inte komma på någon annan stad med fyra bokstäver.

Imorse när jag kom upp till köket hade pappan och mamman löst korsordet och gissa vilken stad som var den rätta, Umeå såklart, dock med a istället för å. Tur för dem att jag är här för innan de kände mig hade de aldrig hört talas om Umeå.

Du där! Det kanske är dags att ta lite geografilektioner!

Kommentarer
Av: Mia

Löser du korsord på tyska?? Imponerande!! :)

Av: LORISSA LOVEBOMB

Kul att hitta en Umeåbo här i bloggosfären :P



Hur kommer det sig att du löser korsord på tyska?

2011-05-22 @ 22:06:08
URL: http://lorissalovebomb.se
Av: emilia

jag tycker också att dte är imponerande! Är du tvåspråkig från början eller har du lärt dig när du blivit äldre? Roligt!

2011-05-23 @ 09:36:26
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback