Startsidan

Är det inte en självklarhet?

Jag läser i Aftonbladet att de ska förbjuda kommunanställda i Karlskrona att röka på arbetstid. Är det inte en självklarhet? Finns det inte sådana regler redan? Varför inte? På mitt jobb, på sjukhuset, TROR jag att det är så att man får röka om man byter om. Det hinner man typ inte så jag vet inte hur äckelrökarna gör. Jag vet att många fuskar och röker i sina läkarrockar. Är det inte helt sjukt? Patienter kan vara allergiska och då är det ju inte så passande att doktorn som ska hjälpa dem gör dem sjukare. Fy, förbjud rökning överallt alltid, det är mitt förslag!


Kommentarer
Av: korven

De menar nog rasterna som sker under arbetstid. Är ju hur äckligt som helst på mitt jobb, folk går ut och röker ute i soprummet så det bolmar och har sig. När man röker innanför fyra väggar sätter det sig ju ännu mer i hår och kläder, sen kommer de in i köket och håller på med folks mat, blä!!

Av: Anonym

eller rättare sagt, de menar att de inte får röka på rasterna. Men jag vet ju vissa ställen där de till och med röker på betald arbetstid!! / Korvis

2012-04-12 @ 18:22:18
Av: Nathalie Nyrén

Tack så jätte mycket :D

2012-04-12 @ 22:23:29
URL: http://nathalienyren.se
Av: Anonym

Hej! Jag har precis startat en blogg här på blogg.se och jag tänkte att det skulle vara hur snällt som helst om du ville kolla in den och säga vad som kan förbättras,men även vad som är bra!:) Om du gillar den kan vi ju följa varandra på bloglovin!

Kram http://vendelasonly.blogg.se

2012-04-12 @ 22:45:12
Av: thea

Tycker det är en himla bra sak de där! Håller med din rubrik, är det inte en självklarhet?



Sv: Haha ja men jag kände som också de :p

2012-04-13 @ 19:20:43
URL: http://tthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback