Startsidan

Recension av Melodifestivalen 1

Sean Banan - Sean den förste Banan
Svängig låt, troligen något jag kommer gå och nynna på senare. Jag hade dock velat se mer dans, han kan ju.

Abalone Dots - På väg
Lite för tråkigt, det blir nog en kisspaus för många. Tråkiga scenkläder.

The Moniker - I Want To Be Chris Isaak (This Is Just the Beginning)
Hyffsat, men ingenting jag kommer lyssna mer på. Fast på något sätt borrar han in "This is just the beginning" i huvudet.

Afro-Dite - The Boy Can dance
Känns som något ett annat land kan komma med till Eurovision. Asfula skor.

Dead by April - Mystery
Kan fungera, rätt bra låt. Personligen tycker jag gaphalsen som inte sjunger hade kunnat sitta i publiken men det kanske bara är jag.

Marie Serneholt - Salt & Pepper
Den låter väldigt mycket som en annan låt men jag kan inte komma på vilken. Medelmåttigt.

Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen
Nej, den här kommer ingen minnas men ändå kommer den spelas flitigt på radion. På Sveriges Radio alltså.

Loreen - Euphoria
Bra låt, dock inte lika bra som My Heart is Refusing Me. Jag älskar hennes röst. Eric är frälst.

Till Andra chansen
Jag tror faktiskt att Sean Banan kan gå till andra chansen.
Marie Serneholt. Det finns inget annat alternativ.

Till final
Loreen känns rätt självklar.
Dead by April känns faktiskt också självklara.

Kommentarer
Av: Linda

va mys!:D ska du inte vara med och tävla då kan du ge honom en fin present:D

Av: Caroline

nej usch vad tråkigt:/ nu har jag tryckt min men fy vad dyrt det blev!



du kanske menar "the boy does nothing" med Alesia Dixon (tror hon heter så) som är lik Maries :p dock tyckte jag om låten, så synd att hon nt ens kom till andra chansen :O men Loreen älskade jag!

2012-02-05 @ 00:38:08
URL: http://littlemisssunshiiiine.blogg.se/
Av: Nina Bukvic

fint namn du har haha! :)

2012-02-05 @ 01:46:15
URL: http://bukvic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback