Startsidan

Tjäna pengar på din blogg

Jag har fått i uppdrag att skriva om Adtractions. Om man har en blogg eller en hemsida kan man lägga upp annonser via dem och sen tjänar man förhoppningsvis pengar. Det som skiljer Adtractions från många andra affiliatenätverk är att man även tjänar pengar när någon man värvar tjänar pengar. Det är ju skönt för då trillar pengarna in utan att man behöver göra något. Det gäller bara att lyckas rekrytera folk som tjänar mycket pengar. Eller ja, bara att lyckas rekrytera någon kan ju vara svårt nog.
 
Det finns också ett verktyg, AdTalor, som gör att man kan välja vad man vill ha i sin banner. Har man exempelvis hittat en urtjusig tröja på en hemsida, som är annonsörer naturligtvis, kan man välja att ha den på sin blogg. På så sätt kan man ha annonser som passar in suveränt på målgruppen man har. Jag skulle kanske välja en chockrosa tröja med svarta dödskallar på. Nej, kanske inte, men ni förstår principen.
 
Jag har inte testat det här affiliatenätverket men jag funderar faktiskt allvarligt på att göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback