Startsidan

Vad är Turf?

Jag trodde att google fanns även i inlandet men det gör det alltså inte. Därför ska jag nu berätta lite snabbt vad Turf är. För att spela måste man ha en androidtelefon med gratis internet, annars blir det nog dyrt. Sen laddar man ner appen Turf, busenkelt, till och med jag klarade av det helt själv. Sen gäller det att ta zoner, för varje zon får man poäng och dessutom får man extra poäng om man lyckas ha kvar zonen. Alltså nya poäng varje timme ingen annan har snott zonen. När man har tagit en zon, man måste ta sig till zonen fysiskt så att gpsen känner att man är där, är den blockerad upp till 30 minuter beroende på vilken nivå man ligger på. Då kan alltså ingen annan ta den.
 
Här är en länk till min sida. Där kan man se vilka zoner som är mina just nu och hur mycket poäng jag har och sånt. Om jag är ute och turfar just när du tittar kan du se exakt hur jag rör mig genom staden. Det är lite läskigt tycker jag så jag brukar stänga av gpsen mellan zonerna. Då syns jag bara just när jag tar zonerna.
 
Turf finns i massa olika städer och man kan föreslå nya zoner. Börja turfa nu och få massa vardagsmotion! Och just ja, alla poäng nollställs när det blir en ny månad. FATTAR NI ELLER?
 
Så här kan det se ut när jag är ute och turfar. De gröna zonerna är mina. HAHA MEN GICK NI PÅ DEN LÄTTA?! Det är ju naturligtvis hanens.

Kommentarer
Av: bella davis

Tusen tack :) fått en bra start denna fredag :)? kramar

Av: Caroline

finns inte denna appen till iphone? :( verkar skitkul ju!

sv; kolla på fyndiq.se om de har skal till din mobil, där har de supermånga till typ en massa! beställer alltid därifrån:D

2012-10-13 @ 14:09:28
URL: http://www.littlemisssunshiiiine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback