Startsidan

Dags för myskväll med min älskling!

I dag kunde jag ha gjort bort mig på jobbet. Jag satt och åt lunch och skulle berätta om en sak som en av cheferna hade sagt och började säga "Jag hörde förresten att Nisse Nissesson sa..." sen vände jag på huvudet och där stod han. Tack och lov skulle jag ju inte säga något dumt för då hade jag såklart skämts ihjäl. Vad jag skulle säga, och sa även fast han var där, var att orsaken till att sjuksköterskorna har så dålig lön är för att de är kvinnor. För er som inte riktigt fattar, att det är ett typiskt kvinnoyrke. Ju fler män som blir sjuksköterskor, desto högre kommer lönen bli. Hans ord, inte mina, även om jag är av precis samma åsikt. I alla fall. Skönt med en man som säger sådant, vi kvinnor blir ju oftast bara avfärdade med att vi är gnälliga eller har fått för lite manligt könsorgan i oss.
 
På kvällskvisten ringde en vän och frågade om jag ville spela lite basket med han och och fru och det ville jag ju såklart. Det är himla trevligt att umgås med dem men det blir inte så ofta eftersom jag, när jag väl är ledig, gärna är hemma och försöker komma i kapp med resten av livet. Tyvärr kom jag sist i alla tävlingar men som tur är kunde jag ju skylla på mina hälsenor, min häl, min sträckning i framsida lår och mitt nya sår från igår. Inget ont som inte för något gott med sig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback