Startsidan

Tänk en extra gång

Jag tänkte på det här med vit jul, att inte dricka alkohol under juldagarna. För mig är det ju en självklarhet eftersom jag är nykterist men jag hoppas att andra som inte är det struntar i alkoholen, SPECIELLT ni som ska umgås med barn. Mina föräldrar har ALDRIG blivit arga eller våldsamma när de har druckit och de har heller inte blivit överdrivet fulla, det är viktigt att poängtera. Trots det har jag känt mig obekväm när de har druckit alkohol. Varför? De, och typ alla andra vuxna, tror inte att det märks men barn märker att de är lite annorlunda, de skrattar lite för mycket åt lite för konstiga saker, de kramas lite för hårt, de luktar lite konstigt. För många barn gör det inte så mycket, de kanske till och med tycker det är roligt, men jag tyckte inte alls om det. Det är samma sak nu när människor jag älskar blir lite annorlunda, det behöver inte alls vara på ett våldsamt sätt, jag vill helst inte träffa dem.
 
En gång stukade jag dessutom foten på julaftonskvällen och då hade det ju varit smidigt om någon hade kunnat skjutsa mig till akuten. En granne var dock nykter så jag slapp dö av skranstukning.
 
Så ja, jag hoppas att jag är nykterist resten av livet och om jag inte är det hoppas jag att jag inte kommer dricka när barn är närvarande. Försök tänka så ni också. Just nu rör det sig bara om några dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback