Startsidan

Tack och lov hade jag föräldrar som brydde sig

Den här texten bör ni alla läsa. Jag är ju inte utländsk på något sätt men däremot är jag tjej och känner igen mig i mycket, exempelvis det här stycket.
 
"Vi var lika flitiga i grundskolan – det var bara det att jag sattes bredvid den där stökiga killen för att jag som tjej skulle kunna lugna honom. Han som hela tiden pratade, tog mitt sudd och höll på och störde mig. Det var riktigt kämpigt att behöva hålla reda på honom och samtidigt hänga med på lektionerna."
 
I lågstadiet satte min fröken mig mellan två stökiga killar, längst bak, eftersom jag var så lugn. De bråkade och jävlades konstant, oftast "bara" med varandra men det drabbade naturligtvis mig också. En gång blev jag så trött på dem att jag lade mig ner över bänken och de slogs över mig rygg. När jag satte mig upp igen fick jag en smäll. Så tack Barbro för att jag inte fick samma chans att hänga med på lektionerna som dina favoritelever!

Kommentarer
Av: A&C

Så sjukt bra text!

Och precis som du känner jag igen mig i det där med att sättas bredvid de stökiga. Tycker det är hemskt och kommer ihåg hur jobbigt jag tyckte det var under lågstadiet...Nu i efterhand kan man ju försöka ta det som en komplimang - vi var ju trots allt goda exempel..trots att man inte förstod det då.

Ha en bra dag :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback