Startsidan

Jag är modig!

Jag är jävulskt höjdrädd, speciellt när det gäller saker som är sådär lite halvhögt från marken, exempelvis om man står på en stol eller, hemska tanke, på ett bord (har aldrig testat). I dag på jobbet skulle jag åka hiss som vanligt och jag slängde en blick på de där läskiga hissarna som rör sig hela tiden och som inte har några dörrar. Jag rös av tanken på att åka i dem. FUCK YOU sa jag åt rädslan och tänkte att det kan ju inte vara så läskigt så jag hoppade in i den som skulle nedåt och som tur var fanns det ju handtag när jag skulle kliva in. Sen stod jag längst in i hörnet och tryckte och för varje våning, jag åkte från nian till källaren, fick jag svindel när jag var längst upp, som på bilden. Usch usch usch, men nu är det gjort. Nu vet ni.
 

Kommentarer
Av: Pappa

Visst är dom bra de där hissarna. Det bara rullar på, som i en cirkulationsplats (rondell), man slipper att stå i kö och vänta.

2013-03-16 @ 08:22:53
Av: Morfar

Fdi
Paternoster-hiss är en typ av hiss.

Det är dörrlösa hissar (uppkallade efter de radband som katoliker använder för bönen Fader vår, pater noster) där sammanlänkade hisskorgar kontinuerligt rör sig längs ett transportband upp genom ett schakt och ner genom ett annat, och där man får hoppa på och av i farten.Ovanför översta våningen och under nedersta våningen finns maskinrum där korgarna parallellförflyttas mellan schakten. Enligt uppgift beror namnet även på att en del ber till Gud innan de stiger på.

2013-03-16 @ 14:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback