Startsidan

Dagens goda gärning

I dag åt jag och hanen middag på stan. Eftersom vi har restaurangchansen valde vi (läs hanen) McDonalds och kycklingnuggets. Han sa att han skulle äta tre portioner och jag skulle äta en. Jag åt en och hanen två, en portion kvar alltså. Vi hade sett inte mindre än fyra tiggare på vägen dit så vi tänkte att vi kunde ge bort det sista till en av dem. Vi fick en påse av McDonalds och sen packade vi ner ett sugrör, servetter och ketchup. När vi kom ut var alla som bortblåsta. Vi gick mot Vasaplan för där hänger ju ibland några i hållplats C men inte i dag. Till slut gick vi mot bilen och plötsligt såg vi en av tiggarna! Hen blev så himla glad och jag började nästan gråta över att det finns människor som blir glada över lite kalla pommes frites. Men ja, nu ska vi faktiskt inte klaga, det är ju billigare nu än förut att renovera badrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback