Startsidan

En utmaning

Nu ska ni få höra vad jag gjorde i går! Min jobbiga kusin tvingade mig att köpa alkohol på Systembolaget åt henne eftersom hon glömt sitt körkort i sin hemstad. Hon är alltså 20 år, viktigt att tillägga eftersom jag aldrig skulle köpa åt någon snorunge. Jag har inte handlat på Systembolaget på över fem år, förutom någon enstaka alkoholfri dryck, så trots att jag är 26 år blir jag nervös och förmodligen röd i ansiktet. Hon hade sagt att hon ville ha lite cider så jag tänkte att jag skulle ta typ en av varje så att hon i alla fall gillade någon. Efter en stunds letande och läsande på flaskor och burkar kom jag på att det kanske såg lite misstänkt ut, som att jag skulle köpa ut åt någon, så jag låtsades vara självsäker och tog några flaskor av samma sort och ställde ner i korgen. Min kusin hade berättat att jag skulle ta två kassar så även i kassan låtsades jag som att jag brukar hänga där flera gånger i veckan. JAG FICK INTE ENS VISA MIN LEGITIMATION!!! Vilken besvikelse, ser jag så gammal ut?
 
För övrigt har jag varit nykterist i över fem år nu, den 3 augusti 2009 drack jag alkohol senast. Det är bra att ha ett bloggarkiv ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback