Startsidan

Nytt år, nytt liv

Jag kom på en sak för någon vecka sedan och för några dagar sedan när jag lyssnade på HanaPees otroliga podcast tog de upp samma sak. För kanske tio år sedan skrev jag mycket dikter och läste en massa böcker. Nu har jag inte ro till det och jag har kommit på varför, smartphones och sociala medier. Jag sitter och uppdaterar och uppdaterar och tror att det ska hända något men det gör det ju aldrig. Eller jo, tiden har gått och jag har inte gjort något vettigt.

När det nya året kommer utmanar jag mig själv till att lägga bort telefonen och bara uppdatera Instagram och Twitter när jag sitter på toaletten eller bussen. Jag ska inte starta datorn varje dag och bara läsa bloggar några gånger per dag. När det gäller Candy Crush ska jag bara spela när jag behöver ett tidsfördriv, typ på bussen. Önska mig lycka till!

Kommentarer
Av: Bettan

Jag utmanar dig att inte ens spela Candy Crush på bussen, utan att istället kika på folk som gör helt knasiga saker för att de är så inne i sina telefoner eller tjuvlyssna på samtal mellan folk. Igår skrattade jag gott åt en herre som pratade som om han var kvar på 50-talet

Svar: Tyvärr är det knäpptyst på bussen strax innan sju på morgonen.
Nina

2016-01-14 @ 17:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback