Startsidan

Cykelhjälmstips

Jag fick en kommentar av en person som ville ha tips på cykelhjälmar och eftersom jag är ett proffs känns det rimligt. Jag har i vanliga fall en helt vanlig cykelhjälm som är oskön och ful. Jag vann den och eftersom en cykelhjälm inte är något jag jättegärna lägger pengar på så använder jag den. Efter att ha åkt snowboard i helgen så insåg jag ju hur jävulskt frän jag ser ut i den hjälmen så då tog jag den till jobbet i stället. Som jag skrev var det ju en fantastisk upplevelse, den var skön, varm och snygg. Problemet nu är ju att jag inte kan ha snowboardhjälmen i sommar så jag får helt enkelt gå och köpa en sådan där skate-hjälm som hanen har. Tyvärr kan jag inte sno hans eftersom den är cirka tio storlekar för stor.
 
I övrigt tror jag att huvudformen är rätt avgörande för cykelhjälmens form. Själv har jag ett rätt vanligt huvud så jag kan i princip gå efter färg.
 
 

Kommentarer
Av: Emelie

Häromdagen när jag cyklade till jobbet så blev det med hjälm på, och eftersom jag inte skaffat någon riktig cykelhjälm så tog jag skidhjälmen precis som du tipsade om. Kände mig riktigt smart och duktig faktiskt men när jag kom till jobbet så fick jag naturligtvis kommentaren om jag åkt skidor till jobbet... 😕
Så nu måste en "riktig" cykelhjälm inhandlas och jag har sneglat lite på en helt vanlig med skärm på, tycker det ser lite sportigt ut och måste ju vara en fördel mot solen 😊

Svar: Vilka tråkmånsar som inte förstår vitsen av att använda hjälm. Hoppas du hittar en snajsig hjälm! :)
Nina

2015-02-20 @ 08:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback