Startsidan

Hundvakt

I helgen är jag och hanen hundvakter så jag har promenerat ganska mycket i det härliga vädret. I dag fikade jag dessutom med mamma och pappa på Nya konditoriet på Strömpilen men tyvärr var de inte så hjälpsamma så jag fick ingen islatte.
 
När vi satt och åt glass i solen kastade en pojke på 12-18 år, svårt att se hur gamla de är, en läskburk på marken innan han tänkte cykla i väg med sina kompisar. Då skrek pappa åt honom att kasta burken i soptunnan i stället för på marken. Pojken skämdes lite och gjorde som han sa och då sa pappa att om pojken hade varit en hund skulle han ha fått en godis. Naturligtvis hade det bästa varit att panta burken eller he den i metallåtervinningen men det fanns nog inte på pojkens karta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback