Startsidan

Graviditetslista i vecka 23

Vilken vecka är du i nu? 23.

När fick du reda på att du var gravid? I juli, jag skrev en notis om det i graviditetsappen men sedan bytte jag mobil och nu är det borta. Vi kan låtsas att det var den 13:e om det känns bättre.

Hur gammal var du då? 27.

I vilken vecka var du i? Kanske sex eller så.

Hur tog du det? Jag hade försenad mens och ömma bröst så det var inte jätteoväntat.

Mådde du mycket illa i början? Nej bara två gånger då jag inte hade ätit frukost på någon timme efter jag vaknat.

Har du mycket halsbränna? Inte alls.

Är du känslig? Nej inte speciellt, det är värre med PMS.

När kände du bebisens första sparkar? En fredag för någon vecka sedan. Kanske i vecka 20 eller 21.

Är du ofta orolig? Nej faktiskt inte. Jag brukar ju vara katastroftänkande men jag orkar inte vara det dygnet runt i nio månader så jag skiter i det.

Sparkar bebisen mycket? Ett par gånger per dag. Eller ja, ganska många gånger per dag faktiskt.

När började du läcka bröstmjölk? Det gör jag tack och lov inte, än.

Har du fått bristningar? Jag såg att jag hade lite på höften på bilden jag la upp i bloggen men i övrigt ser jag ut som vanligt, än.

Hur vill du att din förlossning ska se ut? Som en orgasm som Blondinbellas.

Vet du vad det blir för kön? Troligen vet jag könsorganet men jag vet ju inte vad hen kommer definiera sig som.

Vad ska bebisen heta om det blir en tjej respektive en pojke? Jag gillar Nino och Ninja.

Några mellannamn? Ja, kanske Ninisen.

Hur gammal kommer du vara när bebisen kommer? 27 om hen inte väljer att komma ut 10 veckor för sent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback