Startsidan

En resa över Alperna

Jag insåg att jag inte har visat så mycket bilder från vår bilresan genom Europa i somras här på bloggen så i kväll får ni nöjet att titta på två bilder från italienska alperna. Vi åkte från 40 graders värme upp på över 2 500 meters höjd där det var friska 9 grader. Jag var på riktigt rädd när vi åkte på de här krokiga och branta vägarna och som ni ser på andra bilden kunde jag inte riktigt njuta av utsikten heller. "Stå vid kanten så det syns hur högt det är"...
 
Jag har suttit i säkert en timme nu och letat efter namnet på passet så att jag skulle kunna se hur högt det var och till slut hittade jag det, jag minns inte riktigt hur vi åkte förstår ni. Det heter i alla fall Passo del Rombo och jag rekommenderar ingen att åka dit, åk hellre runt Alperna så slipper ni ilningarna i benen.
 
 
 

Kommentarer
Av: Lili

Ser ut som en riktigt vacker plats i alla fall, men det verkar jobbigt att åka med bil där. Skulle nog satsat på att gå istället, att vandra i berg är liksom en väldigt kul grej att göra och man slipper skräcken av att inte ha kontroll över ett fordon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback