Startsidan

Första föräldrautbildningstillfället

I dag var jag och hanen på den första av två föräldrautbildningsträffar. Vi fick börja med att presentera oss med hjälp av en bild men det blev inte så bra för jag hittade inte min bild. Ingen fotboll, ingen kamera, ingen text, inget feminismtecken och inget annat suveränt heller. Eftersom alla satt och väntade på mig så tog jag en bild som föreställde en närbild på en blomma med en liten myra på. Jag berättade att jag tycker om att fotografera och att myran symboliserade att jag hatar djur. Sedan kom jag på att paret innan mig hade berättat att de har två katter så jag skyndade mig att säga att jag främst hatar småkryp. Som ni ser är jag ju en mästare på att framstå som en härlig person. Nej, det är jag inte. Men jag gillar ju inte att fjäska för andra bara för att ställa mig in, är jag trevlig så är det i alla fall genuint.
 
I övrigt fick vi lära oss lite om smärtlindring under förlossningen och vad som kan vara bra att införskaffa innan barnet kommer. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mailadress:

URL:

Kommentar:

Trackback